Αρ. πρωτ. 663 Θεσσαλονίκη 19/5/2020
Προς
Τον Εντεταλμένο Σύμβουλο
Γενικό Διευθυντή του Ο.Α.Σ.Θ.
Θέμα : “ υπ. Αριθ. Πρωτ. 3068 18-5-2020 εγκύκλιος.”
Κύριε Γενικέ
Επί της εγκυκλίου που κοινοποιήσατε με θέμα έλεγχος εκδοτικών μηχανημάτων εντός των λεωφορείων, σας καταθέτουμε τις επισημάνσεις μας ως προς την αποτελεσματικότητα τους.
- Κατ΄ αρχήν θεωρούμε επιστροφή στο παρελθόν την διαδικασία της χαρτογραφειοκρατίας με την έκδοση και χρήση ημερήσιου φύλλου ελέγχου. Αυτό εφαρμοζόταν προ δεκαετιών όταν δεν υπήρχε δυνατότητα ψηφιακής και ηλεκτρονικής χρήσης μέσων επικοινωνίας και ενημέρωσης.
Εξάλλου υφίσταται σε κάθε λεωφορείο βιβλίο καταγραφής συμβάντων και βλαβών καθ΄ όλη τη διάρκεια κίνησης και λειτουργίας του κάθε οχήματος.
- Συμφωνούμε με τον έλεγχο του οχήματος καθώς έτσι προστατεύεται ο εργαζόμενος από ευθύνη πιθανής προγενέστερης βλάβης ή κλοπής εξαρτήματος.
Να σας τονίσουμε όμως ότι ένας πλήρης και ενδελεχής έλεγχος ενός λεωφορείου πρέπει να συνοδεύεται και από ένα εύλογο χρονικό περιθώριο ικανό για την ολοκλήρωση του ελέγχου.
Σήμερα, με τις υπάρχουσες συνθήκες, σε πολλές των περιπτώσεων ο χρόνος δεν επαρκεί κάτω από την πίεση της έγκαιρης μετάβασης στην αφετηρία για έναρξη εκτέλεσης προγραμματισμένου δρομολογίου.
- Κατά την διάρκεια της οδήγησης, πρώτη προτεραιότητα και ευθύνη του οδηγού αποτελεί η ασφαλής οδήγηση και υπεύθυνη μεταφορά επιβατών.
Σε ώρες αιχμής και αυξημένης επιβατικής κίνησης πρακτικά είναι αδύνατη η παρακολούθηση της συμπεριφοράς του επιβατικού κοινού και ειδικά σε θέματα παραβατικότητας.
Σαφώς και έως σήμερα όταν υπάρχει συμβάν που εμπίπτει στην αντίληψη του οδηγού, ακολουθούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
- Είναι αυτονόητο ότι ο κάθε οδηγός φροντίζει για την ασφαλή στάθμευση του οχήματος σύμφωνα βέβαια και με τις υποδομές που διαθέτει ο κάθε χώρος αφετηρίας ή τέρματος.
Εκ των πραγμάτων είναι αδύνατη η συνεχής και αδιάλειπτη παρακολούθηση και εποπτεία ενός λεωφορείου καθώς ο οδηγός σε ένα τέρμα έχει να εκπληρώσει κι άλλου είδους ανάγκες όπως π.χ. βιολογικές, σύντομου διαλείμματος, ανάσες δροσιάς το καλοκαίρι κλπ.
- Τέλος, οφείλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι το σύνολο των εργαζομένων διακατεχόμαστε από αίσθημα ευθύνης έναντι του Οργανισμού καθώς έχουμε συνδέσει τον βιοπορισμό μας και την συντήρηση των οικογενειών μας με την εύρυθμη λειτουργία της συγκοινωνίας και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε εξαντλώντας κάθε περιθώριο των δυνατοτήτων μας για την βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης αλλά και ανάτασης του εδώ και χρόνια ταλαιπωρημένου και εξαντλημένου ΟΑΣΘ έχοντας σαν όραμα μια Υγιή Δημόσια Συγκοινωνία στην υπηρεσία των πολιτών.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΕΡΜΕΝΙΔΗΣ Δ. ΑΓΓΕΛΟΥΔΗΣ Κ.