Αρ.Πρωτ. 473 Θεσσαλονίκη 23/10/2019
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συνάδελφοι – σσες
Κατ’ επανάληψη έχουμε καταγγείλει το οργανωμένο σχέδιο της αποδόμησης του Ο.Α.Σ.Θ. που ξεκίνησε με τον οικονομικό στραγγαλισμό από το 2015, μετέπειτα την κρατικοποίησή του με τον νόμο 4482 τον Ιούλιο του 2017, και κατόπιν με την δημοσίευση στις 11-10-2018 του νόμου 4568/2018 που “άνοιγε” τον δρόμο για το ξεπούλημα του Ο.Α.Σ.Θ. αρχικώς τουλάχιστον στα ΚΤΕΛ.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, δεν έλειψαν οι τότε Κυβερνητικές εξαγγελίες περί αναβάθμισης των κρατικών συγκοινωνιακών υπηρεσιών, της αγοράς νέων λεωφορείων και γενικά της ανασυγκρότησης του στόλου.
Τα αποτελέσματα γνωστά … Κάκιστη συγκοινωνία, αδυναμία επισκευής και συντήρησης των λεωφορείων, μείωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, απαξίωση του Ο.Α.Σ.Θ. στα μάτια της κοινής γνώμης.
Το εγχείρημα έφερε αποτελέσματα καθώς θεωρήθηκε “ανάγκη” η εκχώρηση 6 λεωφορειακών γραμμών στην ΚΤΕΛ Α.Ε. ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση. Η κερκόπορτα που μεθοδικά προετοίμαζε ο τότε Υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης άνοιξε…
Φυσικά δεν ξεχνάμε την δημιουργία προφάσεων για την καθυστέρηση ίδρυσης της ΑΣΥΘ Α.Ε. όπως προέβλεπε ο νόμος 4482/2017, ούτε και τις προκλητικές – απειλητικές δηλώσεις του κ. Σπίρτζη προεκλογικά, “ας επιλέξουν οι εργαζόμενοι και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, τι συγκοινωνίες θέλουν …”.
Οι πρόσφατες εθνικές εκλογές, έφεραν αλλαγή Κυβερνήσεως και προσώπων, όχι όμως και διαφορετική αντίληψη στο θέμα της συγκοινωνίας στην πόλη μας.
Παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις προεκλογικά περί του αντιθέτου, η στάση και της νυν Κυβέρνησης ευθυγραμμίσθηκε πλήρως με αυτήν της προηγούμενης. Έχοντας πλέον τον νόμο που οι προηγούμενοι ψήφισαν, και τότε σαν αντιπολίτευση καταψήφισαν, προχωρά και η νέα Κυβέρνηση σε μαζική πλέον εκχώρηση προς τα ΚΤΕΛ λεωφορειακών γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ., περιορίζοντας το έργο του αποκλειστικά εντός πολεοδομικού αστικού ιστού.
Από την πλευρά μας, εξ αρχής δηλώσαμε την θέση μας υπέρ της σύστασης της ΑΣΥΘ Α.Ε. ως ορίζει ο νόμος, και παράλληλα προβαίνουμε σε σειρά ενεργειών για τη προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών.
Ενημερώσαμε, ευελπιστώντας σε αφύπνιση και αντίδραση φορέων του Νομού Θεσσαλονίκης, για τους κινδύνους που μελλοντικά εγκυμονούν για την συγκοινωνία εάν συνεχισθεί η αποδόμησή της και το ξεπούλημα σε ιδιώτες, καθώς επίσης καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια προς τα πολιτικά κόμματα για την κατάσταση που δημιουργείται και την θέση που πρέπει να κρατήσουν.
Παράλληλα, με την συνεργασία διακεκριμένων νομικών, τους κ.κ. Ι. Κουκιάδη και Κ. Χρυσόγονου, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να αντικρούσουμε νομικά την διαδικασία εκχώρησης έργου του Ο.Α.Σ.Θ. στα ΚΤΕΛ.
Αποστείλαμε Γνωμοδοτικό Σημείωμα που ενισχύει τις θέσεις μας προς τα αρμόδια Υπουργεία, κόμματα της Βουλής, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και μέσα ενημέρωσης. Ταυτόχρονα, θα εξαντλήσουμε κάθε νόμιμο και ένδικο μέσο για την αποτροπή αυτών των εξελίξεων.
Πέραν των ως άνω, προχωρήσαμε σε κατάθεση σειράς βελτιωτικών τροπολογιών του νόμου 4482/2017, που αναφέρονται στην εντός 6 μηνών θεσμοθέτηση της ΑΣΥΘ Α.Ε., στην μείωση των χρονικών ορίων αντικατάστασης λεωφορείων, στην δυνατότητα άμεσης αγοράς μεταχειρισμένων λεωφορείων εγκεκριμένου τύπου, και παράλληλα πρόταση τροπολογίας που αναφέρεται στην διευθέτηση καταβολής οφειλόμενων ποσών προς τα ταμεία του Συνδικάτου.
Σημαντική προτεραιότητά μας στις εξελίξεις που διανύουμε αποτελεί, πέραν των άλλων, η διασφάλιση των εργαζομένων, θεσμική και εργασιακή, στην πορεία του εργασιακού μας μέλλοντος.
Μας απασχολεί έντονα η διευθέτηση εκκρεμοτήτων και προβλημάτων που θα προκύψουν σε ενδεχόμενη παραχώρηση γραμμών προς τα ΚΤΕΛ, με τους συναδέλφους οδηγούς που θα αναγκασθούν να αναζητήσουν εκ νέου γραμμές εντός του ιστού της πόλης και των δύο Αμαξοστασίων.
Επεξεργαζόμαστε σε συνεργασία με την Κίνηση, προτάσεις κα εφικτές λύσεις που θα συμβάλλουν στην διευκόλυνση των εργαζομένων συναδέλφων.
Αναλυτική διευκρίνηση επί των ως άνω, θα δοθεί στην προσεχή Γενική Συνέλευση που θα ανακοινωθεί, έχοντας έως τότε και την εξέλιξη επί πολλών θεμάτων που σήμερα εκκρεμούν.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΕΡΜΕΝΙΔΗΣ Δ. ΑΓΓΕΛΟΥΔΗΣ Κ.