Αρ. πρωτ. 385 Θεσσαλονίκη 3/7/2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αναπάντητα ερωτηματικά, ανησυχία και αγανάκτηση για το σήμερα και το αύριο των αστικών συγκοινωνιών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, διάβασαν οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, την (πληρωμένη) ανακοίνωση του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΘ, στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 30/6/2019, που κατά την γνώμη μας, υπηρετεί προεκλογικούς και μόνο στόχους και σκοπούς και δευτερευόντως προφάσεις και δικαιολογίες της διοίκησης του Οργανισμού, που απέτυχε στο έργο που της ανατέθηκε απ’ τον Αύγουστο του 2017, με την εφαρμογή του νόμου 4482/2017.
Οι κατηγορίες εις βάρος των Εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ περί «σαμποτάζ», είναι ψευδείς, ανυπόστατες και συκοφαντικές. Αν σήμερα υφίσταται συγκοινωνία έστω και με την υπάρχουσα κατάσταση οφείλεται στο φιλότιμο και την προσπάθεια των εργαζομένων. Η αποκλειστική ευθύνη για την υπολειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, ανήκει στην Διοίκηση του ΟΑΣΘ και στην αδιαφορία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Ρωτάμε και αναμένουμε απαντήσεις:
- Που βρίσκονται τα καινούργια λεωφορεία που ανακοίνωσαν κατ’ επανάληψη (διοίκηση του ΟΑΣΘ και Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών) ότι θα κυκλοφορούσαν τον Μάϊο του 2019 στη Θεσ/κη;
- Τι έχουν κάνει και ποια τα αποτελέσματα για την επαρκή στελέχωση της υπηρεσίας συντήρησης και της εξασφάλισης ανταλλακτικών και αναλωσίμων, για την επισκευή και διάθεση στη κυκλοφορία των 520 (+- 4%) λεωφορείων που ορίζεται στο νόμο και απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των πολιτών;
Αιτιολογούμε την αρνητική ψήφο του Εκπροσώπου των Εργαζόμενων στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, ως προς την προσφυγή του Οργανισμού στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναρωτιόμαστε ποιος ο λόγος που η διοίκηση του ΟΑΣΘ προσφεύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου, για νόμο του Κράτους, που και η σημερινή Κυβέρνηση διατήρησε σε ισχύ επί 2,5 περίπου έτη (2015 έως Ιούλιο 2017);
Οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ στήριξαν την κυβερνητική πολιτική επιλογή για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Δυστυχώς όμως η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, με την αδράνειά της, αλλά και την ανάλωσή της στην αδιάλειπτη προσπάθεια αναζήτησης ποινικών ή άλλων ευθυνών απ’ την προ της κρατικοποίησης διοίκηση του ΟΑΣΘ και τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, αμέλησε στο να σχεδιάσει, προγραμματίσει και εφαρμόσει ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα αύξησης και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, που οδήγησαν στην σημερινή απαράδεκτη παρεχόμενη εξυπηρέτηση (κυκλοφορία 250 έως 300 λεωφορείων) και το χειρότερο στην
εμπέδωση στους πολίτες της εικόνας ότι με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ χειροτέρεψαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Αναρωτιόμαστε και περιμένουμε απαντήσεις επί των παραπάνω θέσεών μας, αλλά και για το ποιος εμπόδισε ή για ποιους λόγους δεν προωθήθηκαν, έγκαιρα και σύμφωνα με την κείμενες διατάξεις, απ’ την διοίκηση του ΟΣΕΘ Α.Ε και του ΟΑΣΘ, αλλά και της Κυβέρνησης οι δράσεις και διαδικασίες σύστασης και έναρξης λειτουργίας της Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε. και διαδοχής του ΟΑΣΘ ως το νόμο 4482/2017 ορίζεται;
Αγαπητοί πολίτες και επιβάτες,
Οι ευθύνες για την σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, βαρύνουν αποκλειστικά και μόνο την σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ και κατ’ επέκταση τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που ανέχθηκε και επέτρεψε να φθάσει ο ΟΑΣΘ σ’ αυτή τη κατάσταση ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον δημόσιο χαρακτήρα του φορέα παροχής των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και καλούμε την επόμενη Κυβέρνηση να προχωρήσει στην άμεση προώθηση των διαδικασιών ίδρυσης και έναρξης λειτουργίας της Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε., ως το ν. 4482/2017 ορίζεται.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΣΕΡΜΕΝΙΔΗΣ Δ. ΑΓΓΕΛΟΥΔΗΣ Κ.